Foreningen

Dansk Selskab til Studiet af Parodontologi blev stiftet 23. januar 1953, som den første parodontologiske forening i Danmark.

Formålet med foreningen er at styrke kendskabet til sygdomsudvikling og behandling af parodontitis samt periimplantitis.
Det gøres ved afholdelse af foredrag og diskussioner om nye forskningsresultater og ved diskussioner om relevante patienttilfælde.

Foreningen har tandlæger som medlemmer og tandplejere som associerede medlemmer, hovedsageligt fra Danmark, og der er i dag omkring 200 aktive medlemmer.

Der afholdes årligt 4 foredrag samt en generalforsamling. Inden hvert foredrag er der kollegialt samvær omkring et lille traktement. Ved generalforsamlingen, som afholdes i marts/april, er der kollegialt samvær med middag.

Bestyrelsen består af:

Christian Damgaard (formand)